måndag 1 september 2014

Klasskonferensen from hell!

Idag fick jag återigen bekräftat för mig hur mycket jag avskyr klasskonferenser... Snacka om att färga  kollegors syn på eleverna, vidrigt rent ut sagt....

På vilken annan arbetsplats går man igenom hela listor med människor (elever, kollegor, you name it) och nästan letar "fel" eller problem som kan tänkas finnas.... Jag tar gärna emot information som hjälper mig att möta en elev på bästa sätt men att se kollegor nästan leta fel hos de stackars barnen... Nej tack!

Då jag anser att vi borde arbeta i en mer positiv och framåtsträvande anda reste jag mig upp och gick efter 30 minuter. Jag antar att  det nu finns en viss risk att jag hamnar på en liknande lista  när dom ger sig på att utvärdera kollegorna, men den listplaceringen tar jag så gärna. Blir nästan som en komplimang i sammanhanget. Inte tänker jag sitta och vara en del i något så primitivt utan att säga något. Jag trodde vi hade kommit längre än så här!

Inga kommentarer: